BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, February 27, 2011

JUMAAT 25/02/2011

KESABARAN

Sewaktu aku beratur untuk mengambil duit di mesin pengeluaran wang di kampus, aku terdengar seorang pelajar perempuan yang beratur di belakangku mengeluh. Aku terdengar perbualan pelajar tersebut bersama rakannya. Katanya, “Cuba kau tengok, lembap betul orang depan tu ambik duit. Ingat dia sorang je ke nk ambik duit. Dah la panas ni, tak tengok ke ramai yang tengah beratur ini.” Aku berpendapat pelajar perempuan itu bercerita kepada kawannya mengenai seorang pelajar lelaki yang aku sendiri menyederi bahawa dia mengambil masa yang lama untuk mengeluarkan wang.


Komen/ Cadangan:

Kita seharusnya sentiasa bersabar dalam setiap keadaan. Pelajar lelaki tersebut mungkin mengalami masalah untuk mengeluarkan wang. Kita tidak seharusnya mengeluarkan kata-kata yang tidak sopan.



Mesin pengeluaran wang


0 comments: