BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, February 27, 2011

SABTU 26/02/2011

MAAF

Setiap hari sabtu, aku bersama rakanku, Agai akan pergi ke pasar malam Tanjong Malim sekiranya tiada kekangan. Aku dan Agai mengambil keputusan untuk keluar selepas solat Asar. Akibat terlalu lama menunggu bas untuk ke pekan, aku sudah terlewat. Disebabkan jam di tangan telah menunjukkan pukul 6.30petang, aku dan Agai agak tergesa-gesa kerana kami perlu mencari barang-barang yang diperlukan untuk melakukan pengajaran makro. Aku terlanggar seorang wanita yang boleh dianggap sebagai kakak disebabkan kesesakan orang ramai yang keluar pada petang ini. Aku segera memohon maaf kepada wanita. Ungkapan maaf oleh ku tidak disambut sebaliknya hanya jelingan tajam sebagai hadiah kepadaku.


Komen/ Cadangan:

Kita seharusnya memaafkan kesilapan yang dilakukan oleh orang lain. Sifat memaafkan orang lain merupakan sifat yang mulia. Kadang kala kesilapan yang dilakukan adalah secara tidak sengaja. Apabila kita mudah memaafkan orang lain, orang lain juga mudah memaafkan kesilapan yang dilakukan oleh kita. Kita hanyalah manusia biasa yang sentiasa melakukan kesilapan.



Keadaan di pasar malam.


0 comments: