BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, January 27, 2011

KECUAIAN


SELASA 25/01/2011

Ketika aku dan rakanku, Agai menunggu bas untuk pergi ke Proton City, aku terlihat kain rentang yang dipasang berdekatan dengan tempat menunggu bas. Namun, setelah aku membaca maklumat yang tertulis pada kain tersebut, aku tergelak sendirian. Aku dapati terdapat perkataan yang tidak lengkap. Perkataan tersebut tidak lengkap kerana terdapat satu huruf yang tidak dituliskan atau telah tercicir. Seharusnya perkataan tersebut dieja dengan tepat dan betul, iaitu “dewan” bukannya ”dewa” .


Komen/Cadangan:
Kita seharusnya lebih peka terhadap persekitaran kita. Sekiranya kita ingin menyampaikan maklumat kepada orang ramai, kita haruslah memastikan maklumat yang ingin disampaikan adalah tepat. Hal ini demikian kerana maklumat yang lengkap dapat memberikan panduan kepada orang yang membacanya. 






Inilah kain rentangnya

0 comments: